Friday, December 10, 2010

konspirasi zaman sekolah rendah .

jadi pengintip jalanan siber seketika tadi .
buka blog abang ni , aku nampak post pasal persahabatan .
bukak blog akak ni , nampak juga post yang sama .
bukak blog jantan ni , sama juga , post persahabatan .


*SUMPAH AKU GELI PAKAI PERKATAAN PERSAHABATAN EWW*


sembang pasal sekolah lamanya .
zaman awak tadika laa . zaman bayi laa apa laa .
seronok juga membaca . 


*sebenarnya aku mmg nak tulis sesuatu tentang aku ketika zaman sg rapat*


kurang pasti dan kurang tahu apa yang sebenarnya mahu aku tulis .
baiklah okey fine macam ni . aku tulis apa yang terlintas di pikiran aku


1.dulu masa darjah enam aku sekolah kat sekolah sungai rapat 
(ala dekat dengan megoplex tu)


2.kalau awak semua tak tau atau mahu tau , aku dulu seorang ketua pengawas yg penuh dengan skandal dan sangat gatai poyo 


bajet hensem . malah ketika itu aku juga mempunyai seorang awek . sunggoh tidak blah memiliki awek di saat anda masih muda 


tetapi itulah kebenarannya HANIF JAMALUDDIN gatai nak mampos .


3. andainya aku tunjukkan awak semua gambar aku masa darjah enam , anda sudah tentu tidak akan percaya jika nak 


dibandingkan dengan hanif jamaluddin version 15 tahun ini kerana waktu itu seluar aku sangat tinggi dan aku juga dianggap 


skema dan terlalu skema sehingga aku juga tidak perasan .


4. masa zaman sungai rapat dulu , aku selalu bertengkar dengan guru bahasa melayu aku , cekgu Sabariah binti Omar tentang hal hal isu semasa . bajet macam pensyarah dengan pelajar kolej la . KONONNYA . kadang kadang nak tergelak tengok cikgu itu pening kepala nak layan kerenah aku . aku masih ingat topik terakhir yg aku bincang dgn die , pasal SAHAM . hahaha


5 . benda ini hanya aku je nak tau . tapi aku mau kongsi juga . masa zaman aku dulu aku mmg suka mengusik dan agak nakal . *lagi lagi mengatai aku mmg nombor 1* ada dalam satu hari , aku telah ditendang oleh seorang rakan baik aku (kaum hawa) sebab aku kacau dia time DIA betulkan tudung . tapi yg peliknya , rakan baik aku ni pulak buat muka cuak walaupun aku yg ditendang . mungkin sebab dia tengok aku merengek sakit (sebenarnya aku pandai berlakon


*sambong* tapi yang pelik dan anehnya dia sanggup tawarkan lima ringgit sebagai tanda maaf kerana berjaya menendang aku . time tu aku bersama dengan teman teman yg lain memang bergelak ketawa melihat kerenah si dia (nama dia AINA ) aku masih lagi berlakon dan terus berlakon (tapi aku tak ambil pon duit dia sebab aku ni baik dan pemurah)


6.  sebagai ketua pengawas aku mmg kene selalu berucap contohnya untuk hari guru , hari anugerah cemerlang dan lain2 . ada suatu hari aku dah lupe aku berucap utk hari apa dan bila . namun aku masih ingat , dalam slip ucapan tu ada tertulis : BAGAI AUR DENGAN TEBING . aku ketika itu dgn jayanya dengan penoh semangatnya menjerit : BAGAI AIR DENGAN TEBING . kata orang terlajak perahu boleh diundur , terlajak kata , memang binasa . hadoyai segan tak bertalu laa weh .


6 benda ni salah satu dari cabang cabang kenangan aku ketika zaman sekolah rendah .




kongsi peristiwa lawak . kongsi peristiwa positif dah laa .
malas nak kongsi peristiwa yg penoh dengan konspirasi negatif .
buat sakit badan buat sakit hati buat sakit mata sahaja .


memang dulu aku ada cakap : AKU BENCI MEMORI SUNGAI RAPAT


tapi jujur aku dengan rasa malu segan hebat geli pon adanya :
aku memang tak benci kawan kawan aku . ohh yeah .
aku sayanggggggg member member aku .




*SUMPAH AKU RASA GELI SEKARANG NI*




tak kesa laa member sungai rapat ka member gunung rapat ka .
jika awak pernah sembang dengan saya . itu maknanya anda kawan saya .
dan saya memang "sayang" anda macam saya sayang ikan saya .




*SEKALI LAGI AKU RASA GELI GELIMAN*














nak buang air laa . bye .

5 comments:

  1. ini dh terlajak. flashback lg hanepp
    sblm n mase tadika takde?
    saya syg ikan saya? ceycey

    ReplyDelete
  2. hang "syg" aku ? muahahahaa . aku pun syg hang jugak !! bahahahahahaha

    ReplyDelete
  3. filzah masa tadika aku tak ingat sangat weh . btw aku sayang ikan aku bahahahaha.

    err anith . kita saling "sayang" menyayangi . errrrrrrrr bahahahaha

    ReplyDelete
  4. aku ingat sume yg ang cite tu, tmbh2 yg saham tu...haha...

    ReplyDelete
  5. saham tuuuu mmg sume naek mnympah dgn saham dy..
    tapi...hanif jamal..anda terlupa crita skolah rendah anda di dalam poket saya...bhahahahahaahha
    cpe nk tao (follow blog saya)-kah5 *promote blog la pulak..kah8*

    ReplyDelete