Tuesday, November 16, 2010

selamat menyambut hari raya aidiladha .

izinkan aku menukar sistem tangan lidah aku .
err . maksud aku . ini adalah post serius .


tidak ada main main . depends laa .
apa aku tulis ni tak paham laa ?


*huruf huruf di atas adalah hasil merepek aku*


lupekan .


ohh yaa . hari ini adalah HARI RAYA AIDILADHA
saat ini sudah larut malam . malam yang sungguh larut . dan aku masih tak dapat tidur . 


macam tahun tahun yang lepas . 
hari raya aidiladha memang tak semeriah hari raya aidilfitri .


macam ada je manusia yang bagi kad raya aidiladha kat kengkawan ? 
ada ka ? 


macam ada je orang letak gambar ucapan aidiladha dan tag member ? 
ade ke ? 


macam ade je orang semangat BAGI DUET RAYA . 
ade ke ?


tidak ada . gerenti aku pasti yakin boleh . 
kan bagus jika raya aidilfitri kita sambut sederhana . kan ?

ohh tak boleh tak boleh bagi aku . sori aku sembang banyak HAHAHAHA


bila cakap pasal aidiladha teringat surau depan rumah . 
sembang pasal aidiladha teringat lagi kat lembu korban .
sembang pasal aidiladha teringat dekat sembahyang raya



*itu contoh sembang anak anak muda*
kalau bapak bapak muda aku tak tau lantak diorang laah .


tapi ada ke yang sembang pasal pengorbanan ?
kata hari raya KORBAN . namanya pon KORBAN .
mestilah hal hal berkaitan dengan pengorbanan .


yaa . aku tidak mau menjadi ustaz pencerita kisah para nabi di malam hari ini .
kalau cakap pasal hari aidiladha mesti ada link : NABI IBRAHIM dan NABI ISMAIL


*tutup kisah ini*


sembang mengenai pengorbanan . yaa itulah pengorbanan .
banyak yang tak ambil iktibar dari kisah pengorbanan nabi ibrahim .


sanggup "mengorbankan" anaknya utk Tuhan yang Maha Kuasa 
HAHAHA . last last anaknya dapat diselamatkan .
haisyh apahal aku nak sembang balik cite ni bukan korang sepatotnya dah tau ke ?


okey . ummm . jangan risau . bapak aku ade cakap :
pengorbanan adalah sesuatu yang unik .
lakukannya . buat itu dengan rasa hebat .


sebab produk pengorbanan itu adalah positif .
kita akan dapat reward yang positif jika kita berkorban .


kene ingat . berkorban utk perkara positif .
keputusannya juga akan positif .


positif positif positif .


wallahualam aku sendiri tak pernah berkorban utk perkara yang besar besar .
hebat ganjaran buat mereka yang berkorban utk bende2 yang gigantic .


*aku sendiri masih lemah*


konklusinya .
sama samalah berkorban . untuk dapat positif stuff .


salam aidiladha .




*maaf post kali ini agak bosan*
kalau ajak pak cik pak cik dioranglah minat laa kot






hahahahahahahahahahahhahahahaha






No comments:

Post a Comment