Thursday, October 21, 2010

mak cik tua

petang semalam aku pegi cc kat area taman cyber .
pegi dengan 2-3 orang member aku .
seronok gak tapi banyak budak cine macam ape je jerit jerit .
ngok ngek btol . naseb baik aku pilih pc yang jauh jauh sket .


tengah seronok main fifa online 2 .
diikuti dengan fifa manager 
then aku try plak main game barbie amende ntah tetibe je ade kat cc tu aku bantai jelah main kejap .


time tu dah nak pukol 4.30 .
saat itu memang aku nak balik rumah nak sembahyang pastu gerak g padang main bola :)


sedang seronok seronok melangkah keluar dari cc uh ,
aku nampak seorang makcik tua bertudung kaler ape ke aku da lupe dah .
bawak beg plastik banyak gile . 


dalam uh aku sempat tengok ade botol sos aminah , ade roti sikit ,pastu ada bihun kering cap masjid .


then ade amende entah ade cadar2 kaler2 hitam lantak die laa nak bawa apapun .


aku tersenyum dan mengeluh sendiri .
kesian mak cik uh . sorang sorang je bawak barang barang die .
mana anak die ? mane laki die ? tak tolong ke ?


sedang seronok "menonton" mak cik tersebut ,
tup tup tup aku tengok mak cik uh tersungkur . shit man .


urghh aku tiba tiba rase gelisah . cehh . macam aku plak anak die .
aku tengok usha usha die kesian betol da laa tersungkur kat tengah tengah jalan .


arghhhh aku memang berhati mulia nak tolong dia tapi tapi tapi ..






tapi .. tapi .. tapi ..




aku nak memang tak tahan nak terkencing time uh .
sejuk sangat dalam cc uh . arghhh .


dari jauh aku tengok mak cik uh .
sedang sibok mengutip botol sos . kesian aku tengok die .


kenapa aku bodoh sangat tak tolong die ?
kenapa aku lebih pentingkan ketidakselesaan aku daripada mak cik tersebut ?

"so .. apa jadi kat mak cik tu?"
"nasib baik ade mamat indon mamat bangla yang dok situ tolong die"

"kau ni betol . time tu jugak laa nak terkencing "
"mane aku tau . bende da nak kuar . nak buat macamne ?"


moral of the story :
sebelum pegi mane mane tempat , make sure dulu sudah settle semuanya .

da kencing . dah buang semua bende yang kita harus buang .


kerana benda itu boleh menyelamatkan 1 nyawa !


*1 nyawa ? i mean many many many nyawa :)




No comments:

Post a Comment