Saturday, March 5, 2011

BANGKIT !

This is Hanif Jamaluddin .



30 rabiulawal 1432 .
6 mac 2011 .

2 bulan aku bermain facebook .
2 bulan aku hanya menilai buku melalui kulitnya sahaja
2 bulan aku hanya mengangkut beg merah ke hulu ke hilir  .
2 bulan aku buang masa aku dengan aktiviti yang membazir .

masa yang aku ada dalam dunia hari ini terlalu sikit bagi aku .
dalam hadis ada mengatakan tanda tanda akhir zaman itu adalah di mana masa dirasakan sebegitu singkat .

benar . sungguh singkat sehingga menampakkan auratnya .
singkat dan terlalu singkat sehingga aku tidak sedar
orang mula mempertikaikan tentang suara aku

aww suara hanep garaunya macam bruce lee.
aww suara hanep nape macam orang sakit tekak ?
hanep jangan nyanyi boleh suara kau macam lembu kene sembelih
ehh ni hanep ke bapak die yg call ni sumpah takot i

*TIBA TIBA TOPIK SUARA SUNGGUH TIDAK MEMATANGKAN*


oh . dah bulan tiga rupanya .
apa yang aku dapat ?

bahasa melayu : 67%
bahasa inggeris : 78%
bahasa biologi : 31%
bahasa fizik    : 48%
bahasa kimia  : 40%
bahasa add math : PERLU KE AKU TULIS BAHAHAHAA
bahasa sejarah : 73%
agama : *tak dapat lagi , teruk benar :D*


ini yang dipanggil calon saintis malaysia ?
ini yang dipanggil calon pakar bedah ?
ini yang dipanggil calon penjual sate ? *ade kaitan ke ?*
ini yang dipanggil calon doktor ?

kirim salam dari nusantara .
hanif jamal memang tidak suka situasi begini .
di mana semua orang memberikan awak satu bebanan bangsat .
siapa tukang kasi bebanan itu ?


Pak Cik Jamaluddin and his wife .

pada mulanya aku rasa itu satu bebanan bangsat .
perlu ke aku belajar pandai pandai ?
itu pemikiran kolot aku waktu dulu dulu .

hari ini aku berpikir ,
kalau aku tidak mula untuk belajar , bila lagi ?
takkan aku nak bagi anak bini aku makan nasi lemak dengan kek lapis 
breakfast ? lunch ? dinner ?

aww jauh ketengah kau bermimpi hanep oi .
biasa lah . abang macho , memang :D

kadang kadang perkara negatif seperti ini membuatkan kita mudah goyang dan jatuh dengan mudahnya .

tapi kita tak sedar perkara negatif adalah tangga menuju negatif .
mengapa harus berdiam diri dan berdiri seperti tunggul ?

perlu ke kita duduk bersila sambil tersenyum melihat rekod keputusan exam kita yang teruk itu sambil berkata :

aku dah agak dah , aku tak boleh , kenapa kena paksa aku ?

kau boleh la hanif jamal !
cume kau ni malas je . basuh baju pun malas


aww , kantoi la .

conclusion bang ?
be brave , and try to be yourself :D


BANGKIT !












No comments:

Post a Comment