Tuesday, December 21, 2010

konspirasi dunia hari ini .







masih kenal lagi Saidina Abu Bakar ?
pernah lihat keluhan beliau ini ?


alangkah baiknya andainya aku ini hanyalah sehelai bulu roma yang tumbuh menumpang pada tubuh orang muqmin .




awak nampak kan ? 
awak boleh rasa kan ?
awak boleh ambil iktibar kan ?


kalaulah kita semua ini tau betapa bangsatnya dunia ini ,
kalaulah kita semua ini tau betapa jahatnya dunia ini ,
kalaulah kita semua ini tau betapa liciknya dunia ini .


*memang konspirasi kejahatan tidak akan pernah wujud*


ohh yaa . manusia memang kuat bermegah .
manusia memang senang bermegah
manusia memang kuat menipu
manusia memang senang menurut hawa nafsu
lagi lagi jika pendamping awak *setan* sentiasa jadi teman awak .


aku pernah terpikir macam apa yang sahabat Nabi itu pernah terpikir .
aku lihat burung . 
hye burung .
burung pergi keluar mencari makan dengan senang hati 
burung pergi keluar mengawan cari pasangan dengan senang hati
mati pun juga senang hati .


*senang hati tanpa tanggungjawab*
*senang hati tanpa memikirkan nasib syurga dan neraka*
*senang hati tanpa pikir apa apa*


alangkah baiknya jika aku menjadi seekor burung ?
tak perlulah aku menghadapi konspirasi dunia yg penuh dgn bangsat .
lagi lagi aku hidup dalam dunia akhir zaman .


tak perlulah aku nak tunggu result PMR dengan wajah yang tawar .
terpaksa berhadapan dengan teman teman bangsat 


terpaksa berpura pura baik di hadapan penjahat dunia .
di hadapan kawan kawan yang BANGSAT


*ehh jangan terasa . awak memang kawan saya . saya cakap kawan yg ITU bukan awak tau jangan risau saya sayang awak*


kembali ke aliran topik .
ehh hanep , awak mahu jadi binatang ?




ohh tidak sama sekali . aku bangga jadi anak manusia .
bertambah bangga lagi aku jadi anak Jamaluddin .
tak kisah burung itu hidup senang lenang ,
mengawan pon senang lenang .


kata orang :
setiap sesuatu yang terlihat sempurna itu , sebenarnya ada yang tidak sempurna di dalam sesuatu itu .


hidup burung memang dalam ketakutan .
takut dengan apa ?


pemburu .
pemangsa .
bencana alam .


manusia ?
mengapa harus takut ?
kita ada keluarga . 
kita ada rumah .
kita ada kerajaan .
kita ada semua .


yang pastinya kita ada Tuhan .




*senyum manis*


kita boleh keluar rumah bila bila masa
burung ada kalanya dipaksa dikurung 
kadang kadang kalau tuannya lupa nak bagi makan
memang sengsara hidup seekor burung .




last words : berbanggalah kerana awak adalah manusia :)







No comments:

Post a Comment