Wednesday, November 3, 2010

*mati*

yaw . rasanya dah lama tak update blog . 
sorry guys . aku banyak masalah .
masalah yg aku pon sendiri tak nampak .


hahaha . tapi sejak dua tiga empat lima enam tujuh hari ini ,
aku semangat pulak tengok video pasal kematian .
video pasal orang mati .
video pasal hari kiamat .
video pasal orang dikebumikan ( HAA NI AKU TIPU JANGAN PERCAYE )


semuanya aku tengok kat youtube .
perkara diatas terinspirasi sebab ade aktiviti lepas pmr kat sekolah aku amende ntah pasal pengurusan jenazah ntah ape ntah .


aku tau tujuan motif bende uh sekolah buat .
untuk menginsafkan para pelajar supaya bersiap sedia dengan kematian .
tapi aku boleh bet laa SEMUA STUDENT tak insaf langsung .
hahahaha sebab MEMANDIKAN JENAZAH SANGAT SERONOK !
dan aku pon tak rase pon aura keinsafan yg KONONNYA ada itu .


maksod aku tulis seronok tu errr . yess . 
DEMO laa time tu kan ade demo memandikan .
kapankan sekali . diorang bukan buat dengan serious .
malah penoh dengan gelak tawa .


tapi bukan itu yg ingin aku cakapkan .
then lepas suatu hari tu . aku tengah siap siap nak pegi sekolah .
bersama dengan jam baru aku hahaha .
kalau dulu aku pakai jam warne hijau . then hari tu aku mencuba pakai jam baru warna ape ke aku da lupa lantak laa jam jugak kan ?


aku dengan penoh gayanya memakai jam itu sambil ke kanan ke kiri .
di hadapan cermin aku . tersenyum seketika dan bongkak untuk sedetik .
aku menuju ke tempat letak kasot nak ambek kasot laa sambil tunggu bas 


dan bas aku datang . 
kemudian sedang seronok aku melangkah masok (orang puteh cakap boarded the bus betol ke ? lantak laa)


tiba tiba jam lama yang tak pernah aku pakai tu dah berkecai berai .
hancur berderai .
hancur berkecai .


tali die putus .
jam tu punya belakang amende ntah semua itu dah habes barai dah tercabut .




dan tiba tiba otak aku dikunjungi oleh satu pemikiran yang merepek namun hebat untuk dipikirkan .


kalau jam yang sehebat itu boleh berkecai dalam sekelip mata , apa lagi manusia yang sedang seronok dengan hidupnya boleh mati dengan tiba tiba ?


aku duduk atas kerusi bas .
dan aku berpikir .




seandainya jika saya mati . adakah dunia ini akan menyedarinya ?
adakah member member aku akan turut bersedih ?
ataupun mereka sibok kasi kad jemputan buat parti ke sempena kematian aku?
macamana dengan facebook aku ?
sape nak update tiap tiap hari ?
macamana dengan ikan ikan aku ?
sapa nak bagi makan ?
sapa nak cuci air diorang ? nak harapkan adek aku mmg jangan haraplah .


macam mane dengan cita cita aku ?
macam mane dengan impian aku ?
jangan pikir mengenai itu .


pikirkan ini .
cukupkah bekalan aku ? dah laa aku ni banyak buat dosa .
sangat banyak . terlalu banyak . memang banyak .
kira banyak laa . jangan ingat anak muda 15 tahun buat dosa sikit .
terlalu banyak .


mungkin aku kene list-kan dosa dosa aku .
dan jujurkannya pada adek aku .


adik .. abang mintak maap . hari tu abang ade minum air teh sejuk adik dalam peti ais hari itu . bile adik tanye SAPE MINUM NI??!!!! abang buat bodoh dan cuba pujuk adik maen UNO kat dalam bilik . sorry adek :)


ahahaha . annoying kan ?
aku pandang ke langit . dan cuba berdiam diri dan memikirkan itu .
aku memikirkan macamana mayat aku dimandikan .
dikapankan . disolatkan . sampailah diorang reached kat liang lahad .


tiba tiba dalam kotak fikiran aku .
aku nampak ada manusia berlari lari dalam liang lahat aku .
dan aku nampak ade seat tempat orang duduk dalam liang lahat aku .
aku rasa pelik . macam stadium je ?




*laaa . patot laa .aku dok mengelamun sampai ke sekolah rupanya .
dan aku tersedar . itu adalah stadium sekolah aku .
haaaa dah sampai dahh sekolah .


so kesimpulannya .
tak salahkan kalo sekali sekali kita ingat MATI ?
walaupun perkara itu menyeramkan dan menakutkan :)


kan ? 






YES ! MY FIRST POST IN NOVEMBER !
YEAH YEAH I SUKE I SUKE YAWWW .


2 comments:

  1. tadi kat paper tulis Mekah dilanda ribut petir.. aq pon start fikirkan balik yg dunia ni almost end.. RIBUT PETIR tu! mane penah lalu kat Mekah kankankan?? && then aq pon start termenung fasal mati waktu tengah syok lipat kain.. wow~ sungguh menyeramkan~

    ReplyDelete
  2. itu laa pasalnye . kadang kadang kita kene get ready kan ?

    kat arab pon pernah kene salji . ape kes ?

    fuh . sunggoh menyeramkan :)

    ReplyDelete