Wednesday, November 3, 2010

*ecah cantik*











yaa . anda semua benar . 
tak perlu ternganga mulut anda .
 tidak perlu berkerut dahi . tidak perlu menutup2 mata .
untuk menunjukkan rase pelik yang tersembam di hati anda tentang post ini .

baiklah aku terpaksa dan dipaksa untuk jujur .
yaahhh . gambar gambar yang berwarna di atas adalah adik saya . puas ? 
pelik bukan ? apa penyakit yang membuatkan aku berasa taksub 
mau bikin post ini untuk dia ?



aku sendiri bingung . tak mengapa . okey . mari mulakan .
 aku panggil dia ecah . tapi member die panggil die aishah . 
 jadi ingat aku kesah ?



apa yang menarik mengenai NOOR AISHAH ini ?
pertama sekali banyak sekali manusia yang cakap 
ecah ini sangat lawa dan manis orangnya .
tapi aku tak percaya langsung . namun aku terpaksa mempercayainya .
sebab ? kata orang . jika adiknya manis dan lawa . 
maka kecantikan itu datang dari abang abang atasnya .


jika benarlah kata kata manusia di atas .
 itu bermakna . itu bermakna . itu bermakna . itu bermakna .
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA
aku pon hensem kan ? okey hanep . cukup itu . 


jadi apa lagi ? 
haaa . perkara ini memang lucu untuk diperdengarkan . 
ehh maksod saya untuk diceritakan .


ecah ini memang seperti anak anak kecil 
yang bakal menjadi gadis yang lain .
suka bermain main dengan illusi "kanak kanak" mereka 
. menyanyi sorang sorang . kadang2 tertawa sorang sorang .


dan dia memang meminati cerita cerita kanak kanak . cerita indonesia .
kadang kadang kalau dia buka komputer . 
buka google chrome . then masok youtube .
dan menaip di kotak search : IDOLA KECIL THE SERIES .


aku boleh kira sudah berjuta juta kali dia tengok cerita itu di kaca tv .
 malah di kaca monitor .
namun memang jelas di raut mukanya tiada langsung rasa BOSAN .
bagos betol . kalau cara belajar dia style begitu .
 memang cemerlang laa dia . namun . hadoi . entah laa :)


kalau dia bosan pon tengok idola kecil . 
dia akan cuba menaip di kotak search : UPIK ABU DAN LAURA
hadohhh ! ini lagi bikin aku penat . kadang kadang 
itu kalau ade babak MENGEDIKKAN dalam cerita itu . 


dengan rasa bangganya si ecah ini 
dia pegi rewind balek babak GEDIK itu . seriously .
 aku mmg tergelak HABES kat belakang tengok aksi si ecah ini .


tapi apa yang special mengenai anak perempuan ini ?
yess . kasih sayangnya terhadap ahli keluarganya .
aku jujur memang aku jahat terhadap ecah . 
selalu buli dia . selalu mintak macam macam dekat dia . 
kadang kadang dia beli sweet amende ntah yang colourful tu . 
aku pegi ambek senyap2 .

tetapi si ecah ini tak pernah kedekot dengan aku . 
malah dia sayangkan famili dia . hadoi . ecah ecah .
semoga anda berjaya dalam kehidupan anda . dan terima kaseh .

dan aku nak mengaku . aku lahh yang selalu minum air teh sejuk die dalam peti ais . dia mmg rajin simpan air sejuk .
 kadang kadang bila dia sedar air sejuk dia tinggal sikit . 
dia diam je . dia tau aku yg minum .

dan kadang kadang aku tersenyum JAHAT melihat ecah .



Semoga hidup anda bahagia , noor aishah :)
kau memang cantik :)




No comments:

Post a Comment