Monday, November 29, 2010

*manusia*

haiwan tolong menolong . tiada konspirasi atau hasad dengki .





*diam dan merenung papan kekunci*


aku masih benci bila masih ada yang menghina orang yang tidak sepatutnya dihina .
seperti contoh :


kau golongan adam dan kau ikhlas membantu manusia dari golongan hawa .
kau seorang perempuan dan kau ikhlas membantu mereka bergelar lelaki .


apa pandangan kotor yang cuba manusia lontarkan ?
kita menolong . mereka menuduh .


halah tu kes nak ngorat laa tu . aku paham sangat .
kenapa ni dengan budak2 zaman sekarang ni ? hisyh (style mak cik merungut)
haha tak malu punya jantan,tak gentleman langsung pompuan pula tolong dia 
ehh itu anak pak imam tu kan , ala yang selalu kentut dalam lif tu ?
ehh dia tu laa yang selalu pakai tandas awam uh , pastu berak tak basuh .


itulah ragam manusia . 
awak buat pahala , mereka membuka mulut mengata tidak tentu pasal .
awak buat dosa , lagilah mereka membuka mulut mengata tidak tentu pasal .


konspirasi apa ini ?
apa yang boleh kita buat ?


buat pahala tidak bisa .
buat dosa lagi laa jangan sesekali .


aku marah dan tersinggung kerana ini .
pagi semalam , ke pagi kelmarin ke petang mane entah aku dah lupe .
tidak perlu tahu tempat dan tarikh .
*ringkaskan cerita*


aku nampak seorang perempuan muda (puteh lawa gile laa) terjatuh .
ketika jogging . biasalah baru lepas hujan , jalan begitu lembap 
secara tiba tiba ada mamat kacak datang membantu si wanita itu .


*dua dua hensem dan dua dua anggun*
*anak teruna dan anak dara*


aku duduk melihat kerenah mereka .
kaki si hawa itu berdarah . dan aku nampak si adam membawanya duduk di bench .
haha tertawa dan bangga ada rakyat Malaysia perihatin sebegini .


di sudut sudut yang lain , aku nampak ada manusia manusia .


mula membuat dosa kering .
mula membuat langkah dosa .


merenung tajam dengan setajam tajamnya ke arah "adam dan hawa itu"
dan aku yakin itu adalah renungan menghina dan tidak ikhlas .


mulalah diorang tu . berbisik berbisik . curi curi pandang .
bodoh ke manusia zaman sekarang ?


aku pikir itu adalah ketika manusia zaman mundur .
kosong dan kering dengan nilai nilai murni . 


jikalau aku bikin pahala pon awak cakap salah .
jikalau aku bikin dosa memang takpayah sembang laa gerenti awak cakap .
anda mahu saya bikin apa ?


awak mahu saya berbaik baik dengan awak 
awak mahu saya bermain main dengan awak ?
awak mahu saya bermanja manja dengan awak ?


baru awak bole tutup mulut dan baru awak bole puji saya ?


munafik dan terlalu hipokrit .


*okey post ini agak membosankan*
jangan baca jika mood anda sekarang ini tidak boleh terime "pengajaran" .


terima kaseh .

No comments:

Post a Comment