Monday, November 22, 2010

inilah hanif jamaluddin .

cuba memandang ke atas . dan cuba memandang ke bawah .
jangan lupa pandang ke kiri . juga pandang ke kanan .
boleh juga pantang ke depan juga pandang ke belakang .




*pause*


terdiam dan menguap sambil memikirkan tentang diri sendiri .


banyak orang cakap .
sangat banyak orang cakap 


hanif jamaluddin ni suka buat lawak BODOH .
hanif jamaluddin ni gedik tak makan saman .
hanif jamaluddin ni macam budak budak laa .
hanif jamaluddin ni tak matang langsung .
hanif jamaluddin ni tak pernah serious langsung .
hanif jamaluddin ini memang suka menunjuk nunjuk .
hanif jamaluddin ini memang suka puji diri sendiri .


secara jujurnya aku tak kisah dan kurang ambil peduli dengan segala 
omongan omongan bangsat mereka .
sebab aku kenal diri aku siapa . dan aku tau sifat aku macam mana .


tapi aku memang marah tahap lagenda bila ada orang cakap mcm .
apa yang dah aku aku highlight pekat sikit tu .


aku copy sekali lagi :

hanif jamaluddin ni macam budak budak laa .
hanif jamaluddin ni tak matang langsung .
hanif jamaluddin ni tak pernah serious langsung .

persoalan pertama :
jika hanif jamaluddin mcm budak budak , anda sakit ke ?

persoalan kedua :
jika hanif jamaluddin tak matang langsung , adakah terus terang ia mengganggu kehidupan peribadi anda ?

persoalan ketiga :
jika aku ni memang tak pernah serious ? kenapa ? boleh lebam lebam ke badan anda ?

*cukup utk persoalan yg merepek*

baiklah . aku mengakui . inilah sifat aku .
kebudak-budakan . kelakar . tidak pernah serious . tidak pernah mahu menjadi serius .

sampai aku cakap kat diorang :
err .. weh kalau kau nak tau aku ni ketua pengawas masa sekolah rendah

mereka memang tak percaya langsung .
mereka ingat manusia KELAKAR mcm aku ni
mereka ingat manusia mesin pembuat LAWAK BODOH mcm aku ni

tak mampu nak jadi pemimpin ?

haha . memang laa aku tau aku ni kurang serius . suka play play . bencikan kematangan .
maksod aku macam ini .

ini pendapat mudah aku . pendapat dari mata turun ke hati masok ke kaki .
ehh . masok ke jari lalu aku luahkannya melalui papan kekunci masok ke post ini .

MENJADI SEORANG YANG TIDAK KELAWAK EHH KELAKAR !
MENJADI MANUSIA YANG SERIUS 
MENJADI INSAN YANG KONON KONONNYA MATANG TAK JADI MACAM BUDAK BUDAK .

adalah membosankan .

reaksi mereka agak mengejutkan .
yes . ya . benar . betul . correct . 


sekali lagi aku menaip dan terus menaip .
yaa . MEMBOSANKAN . MEMBOSANKAN .


*sebab*


cuba engkau . engkau . engkau . engkau . HAA ENGKAU !




cubalah semuanya pegi sembang sembang dengan orang serius semua tu .
aku nak tengok berapa banyak idea dia boleh hasilkan masa sembang .
aku nak tengok berapa bnyak patah perkataan dia boleh keluarkan


secara jujurnya aku tidak pernah mau tidak pernah langsung
nak kutuk orang yang ada sifat sifat sebegini .
cuma aku rasa mcm lain macam sedikit . maksud aku mudah simple .
maaf jika ada yang terasa . maaf jika ada yang tersinggung .


saya cermin muka saya . awak pon tolonglah cermin muka awak tu sedikit .
sama samalah kita bercermin cermin . adil dan saksama kan ?


aku terasa nak buat post ini . sebab banyak member member aku .
cakap aku ni tak serius . cakap aku ni mcm budak budak . 
cakap cakap yang memanaskan telinga hati jiwa raga aku .


bila aku jadi serius . tau pon anda semua ternganga


ehh ni hanep ke ? 
ehh laen laa u ni awww machonye .
ehh bodoh ke anep ape ni mcm ape laa jadi mcmni
ehh hanep awk dah berubah dah jadi mcm brad pitt


*ayat ayat diatas hanyalah konspirasi*


tapi aku memang nak jelaskan di sini . yang aku sukakan attitude ini .
dan aku tidak pernah rasa menyesal ada attitude seperti ini .
asalkan attitude mcm ni takda jejaskan hidup manusia .
asalkan attitude mcm ni tidak menggalakan benda benda haram .


aku akan teruskan . sebab aku tau . errr ... ok . titik . 
AKU DAH TAKDA IDEA .


semoga awak awak awak awak emm .. haaa dan awak !
boleh terima attitude aku seadanya . 


terima kaseh daun keladi . esok lusa jumpa lagi :)


================


kau dulu ketua pengawas ? hahahahaa
nape tengok kau pon tak percaya
aku percaye laa mwahahaa
kau dulu mase sekolah rendah jadi ape ?
tukang tekan loceng sekolah . waktu rehat aku tekan laa hahaa
hahahaha bukan pengawas ke buat tu ?
yelaa aku pengawas laa . ape laa kau ni
bodoh baek dari tadi cakap KAU PON PENGAWAS .
saje bg suspen :P
wooooooooooooooooooooooooooo



4 comments:

  1. yeah! hanep jom jd budak2 dgn aku

    ReplyDelete
  2. hebaaaddd giler,,post palink gempak penah aku bace stakat nie:)

    ReplyDelete
  3. haha terima kasih daun keladi .
    gempak tak gempak lain cite .

    ade yg lagi gempak weh dari aku .
    carilah . berlambak kot ;)

    ReplyDelete