Thursday, November 11, 2010

aku nampak aneh bila aku speaking LONDON .

malas nak main kata-kata . 
malas nak main konspirasi .


okey lah . untuk kali ini dan untuk saat ini aku jujur .
aku memang nampak aneh dan kelihatan bodoh ketika berbahasa inggeris .
aku sendiri tak tau kenapa .


kalau atas kertas putih . memang aku juara johan jayanya aku .
hebat menulis . hebat menaip . hebat benar 




tapi kalau disuruh speaking depan depan para manusia .
aku jamin belum tentu aku boleh speaking well .
silap silap aku boleh jadi macam  .. macam .. ade macam ape ntah aku 
dah lupe dah memang ada macam sape entah lantak laa .


kadang kadang aku memang rasa malu .
awak dah hidup 15 tahun kat dunia dan masih tergagap untuk keluarkan kata kata "international" itu ?


pelik kan kes aku ni ?
terlihat kebodohan dan dungu kan ?
bukanlah tak pandai sampai memang sudah tidak boleh langsung cakap
tapi aku rasa macam lain macam bila speaking english .
entah laa . 


*okey aku tau apa yang terlintas di kotak fikiran masing masing*
*aku benarkan semua sekali boleh pikir yang kurang elok tentang aku*


sebab aku nampak abnormal sangat . i don't know why .


silakan :) shit fuck you man .




malunya . kalau ade pelancong mat salleh datang Malaysia 
jadikan rumah anda sebagai homestay .
dan anda adalah tourist guide nya ?


macam mana anda mau settle kan mat salleh itu ?
tapi bila aku pikir pikir balik kan .
rasa bangga pulak . entah dari sudut mane entah rasa bangga itu datang .
aku pon tak pasti . takpa lupekan .




kesimpulannya : tak kisah kalau kita tidak fasih berbicara bahasa apa sekalipun tidak kira bahasa "penjajah" atau bahasa hdjkahdjahdkahdjahda tak kisah laa apa2 pun .


asalkan bahasa tanah tumpah darah kita , jangan dilupakan :)


*okey saya cikgu sivik sementara kat sini awww*


tapi aku rasa pelik bila aku menulis tentang :


mat salleh . homestay . pelancong




ohh baru aku perasan . EHH BODOH KE ? 
KENAPA AKU BOLEH TERPIKIR RUMAH AKU BOLEH JADI HOMESTAY PULAK ?
BETOL BETOL HOLLY YEOH LAA HANEP OOII ..


TAK BETOI RUMAH SENDIRI NAK DIBUAT HOMESTAY !!




sori . lupekan kes diatas .
aku menaip keyboard dengan rasa mata yang berat .


*maklumlah . warga senior dah 15 tahun dah*




hahaha !







No comments:

Post a Comment