Tuesday, September 14, 2010

kurang pandai punya manusia . mulut dan dubur pun sama fungsinya :)

1. Diriwayatkan hadith daripada Isa bin Talhah hadith daripada Abi Hurairah (r.a) berkata: ‘Bersabda Rasulallah (s.a.w): 'Innal rajula la-yatakkalamu bil-kalimati la yara biha baksan yahwi biha sab’ina kharifan fin-nari.' [Maksud: Sesungguhnya seorang lelaki (atau perempuan) nescaya bercakap-cakap dengan beberapa kalimah tidak melihat bahaya (yang) terjerumus dia dengannya (yakni, kalimah tersebut) tujuh puluh tahun[1] di dalam neraka.] [Hadith at-Termidzi]


Bila tengok hadis di diatas . teringat kat kelas 3k4 . haha . aku suka benar benar benar kelas aku uh .
Happy . Megah . Canggih . pelajar pelajarnya memang kuat bercakap .


potpet potpet potpet . potpet .


tapi kadang-kadang tu sedih betol laa . kegembiraan tu bukan berkekalan .
kau ingat aku gembira sentiasa dok dalam 3k4 ? 


haa , kadang2 aku rasa macam nak tikam je dada aku .
rase nak terjun sungai . rase nak mati je bile kene kutuk .


haha . tapi aku pikir balik . bodo benar laa kalau aku buat macam itu .
kalau aku buat macam tu , darjat maruah aku jauh lebih hina daripada orang yang menghina aku . 
cerita pasal orang yang menghina aku tu . haa . memang jahanam itu orang . 


tapi aku sabar jelaa . malas nak kutok panjang lebar . satgi kene panggil masuk pejabat sekolah.
aku cuma doakan yang terbaik untuk kau . ye laa kau yang menghina aku tu .


jadi manusia yang pandai menjaga mulut . jangan cakap main lepas jee .kalau kau nak tau sangat . 
kau itu ibarat manusia yang ade mulut . dan manusia yang ade *dubur*


kenal mulut dan dubur anda ? ye . kalau kau mengeluarkan perkataan sia-sia dari mulut kau . 


maka itu bermaksud fungsi mulut kau TIDAK ADA BEZANYA dengan dubur kau . 
kedue-duenya mengeluarkan bende yang sia-sia :)
paham maksud aku ? bagos . aku cuma berharap  insaf laa kalau kau sedang membaca blog ini .




bodo dan sangat bodoh .

No comments:

Post a Comment