Saturday, April 16, 2011

anak patung .

HODOHNYEEE GAMBAR NI >.<



baru hari ini aku terpikir tentang kisah ini .
satu kisah yang mirip dengan kehidupan aku .
tak kisah la mungkin sama dengan kehidupan manusia sejagat yang lain .
ataupun kehidupan binatang , tumbuhan , barangan buatan manusia .


ini bukan kisah benar .
ini kisah , aku yang reka , terima kaseh :)




kisah ini aku cerminkan melalui satu note cerita yang unik .
tidak perlu menyindir mana mana pihak , kerja awak hanya perlu baca dan nilai .


tidak lebih tidak kurang .
manifesto cerita bermula .


*apa apa jela =="*


===============


hye nama saya ani , umur saya 7 tahun .
saya bersekolah di sekolah kebangsaan seri blablabla watdehel .
saya ada satu ayah dan satu mak .
suatu hari mak saya belikan saya anak patung .
saya sudah jatuh hati dengan anak patung itu .
tiap tiap hari saya belai jaga sayang cium gigit patung tu
patung tu diam dan mengalah dengan perlakuan busuk saya .
saya tau patung itu tidak mampu bergerak


*SEBAB DIA MEMANG TAK BOLEH BERGERAK !*
*BODOH BENAR*


ohh terlupa nak tulis , patung saya ini boleh bercakap
na na na na blahh blahh i love you love me na na na .


satu hari patung saya tidak mahu bercakap
puas saya pujuk .
puas saya hentak kepala dia atas kerusi .
puas saya ulang alik keluar masuk bateri .
dia taknak bercakap pun :(


saya sedih . saya pikir anak patung itu merajuk .
SAYA BUANG ANAK PATUNG ITU .


*jiran sebelah kutip dowh anak patung tu .*


satu hari saya pergi kedai dengan mak saya .
saya jumpa satu lagi anak patung yang comel .
saya beli anak patung itu dan bawak balik :)


2 bulan saya pakai anak patung itu .
saya suka main anak patung itu .
tapi lepas 2 bulan 1 hari , anak patung itu sudah tercabut kaki tangan matanya .


saya sedihh :( 
tiba tiba saya lihat anak patung lama saya elok bercakap .
tapi anak patung tu dalam tangan jiran saya .
hari itu saya buang , hari ini saya nak balek anak patung itu .
tapi sayang sekali itu bukan hak saya :(


habis .


====


dunia hari ini memang tak lapuk dengan sifat negatif manusia .
salah satunya , tamak dan tidak tahu bersyukur .
kisah itu memang khas buat orang orang yang tamak mcm aku .
kita ada dia , tapi kita buang dia , sebab dia "merajuk" dengan kita .


kita cari yang baru , yang baru buat hal , kite frust menonggeng
tiba tiba "dia" yang kita buang selama ni , muncul depan mata kita .
kita nak dia balik .


bukan kita . tapi aku . ya aku .


aku nak dia balik .


mana boleh hanif jamal . mana bisa weh . gak bisa dowh .
itulah , masa dia dengan engkau , kau buang dia , sekarang baru nak terkejar kejar ?


apa yang kita boleh dapat berdasarkan semua kejadah ini ?


SYUKUR
SYUKUR
SYUKUR .


aku terangkan kuat kuat disini , syukur .
kalau kita nak dia dekat dengan kita
kalau kita nak dia setia dengan kita
kalau kita nak dia  selalu dengan kita .


SYUKUR DAN BELAJAR UNTUK BERSYUKUR .


Demi Allah , 


aku redha kalau aku tak dapat dia .
tapi aku cuma mahu kalau kjqhejkhqkjwhejkhakjhdkjahjks bullshit .


gua sembang tulis macam ni macam budak hot pulak haha .


okey gua masih budak sekolah lagi dan gua masih hensem macho berwawasan .
gua tak perlu nak perah peluh otak untuk berpikir tentang kejadah bengap ini .
gua hanya perlu chill dan relaks .


okey bye . 




*catatan kaki*


bersyukurlah wahai manusia . apa yang kau ada , itulah yang terbaik . kalau engkau sia siakan dia , nescaya dia akan kembali sia siakan engkau . 


*catatan kaki*





..


MALAM MALAM TULIS BLOG TUP TUP SEMBANG PASAL BENDA SEDIH BUSUK BEBENOR

1 comment: