Friday, January 14, 2011

bosan . bosan . bosan .





minggu kedua persekolahan sungguh bosan . 
lumrah manusia bangku sekolah , apa yang awak perlukan ?


homework . 


apa lagi ?
homework .


lagi ? lain ?
homework .


lastly ?
yes , homework .


homework conspiracy .
orang bangku sekolah tidak akan kering tanpa kerja rumah .
dan kerja rumah tidak akan wujud tanpa orang bangku sekolah .


cemburu lihat abang abang senior lepasan sekolah ,
bangon pagi relaks je gosok gigi .
tak perlu sarung baju sekolah lambang lencana "skema" 
boleh gayakan rambut ala ala micheal jackson .
panjang pendek tiada siapa yang peduli .
no rules , no attitude .


heh ?
warga bangku sekolah ?
bangun pagi awal awal . kalau tak kunci jam memang habes .
naik bas tiap tiap hari kena layan lagu keling .
nak tidur dalam bas pon kene control macho .


menjadi budak tingkatan empat agak senang dan susah .
orang cakap benda akan jadi senang bila psikologi kita bilang itu senang 
orang cakap benda akan jadi susah bile psikologi kita bilang itu susah .
takkan benda susah pun kita kena paksa benda itu jadi senang ?


contoh : add math . mathematic . physic . biologi . chemistry .


DAMN SEMUANYA GRRRRR


kadang kadang manusia selalu pikir persekitaran baru itu adalah sesuatu yang kurang selesa dalam kehidupan mereka .


sama seperti hanif jamal . 


yeah . 




aku kurang selesa dengan persekitaran tingkatan empat .


apa dia ?


mata pelajaran bertambah
dapat cikgu yang garang yang bertambah tambah bangsat
dapat member member yang aku tak biasa sangat (ni aku tipu)
macam macam la .


tapi orang dewasa selalu pesan dekat aku :


pengalaman adalah guru terbaik untuk teruskan kehidupan .


heh ? mahu tak mahu terpaksa la aku mengikut arus 2011.
arus yang penoh dengan konspirasi yang aku sendiri tak tau .


orang dewasa tidak akan pernah paham konspirasi remaja zaman sekarang .
sebab zaman selalu berubah . mereka selalu bilang :


kami pun dulu pernah jadi remaja .. macam awak semua juga .


heh . remaja zaman awak tu lain pakcik .
remaja zaman kami ini lagi la lain pakcik .


apa pak cik tau ?
pergi dapur tolong isteri masak.

pak cik kene sekeh saya tumpang gelak ketawa :D




ohhh zaman bangku sekolah . kenapalah aku benci kat hang ?








*termenung mata bulat*




*terus terpikir apa sebenarnya aku nak buat ni*










patut la .
perut memulas .
tanda perut nak melepas hajat .
:D



1 comment: