Saturday, January 8, 2011

aku benci bangku sekolah



ohh hai dan salam untuk semua manusia 
* untuk yang tahu apa itu "bahasa melayu"*


sorry kerana lama sudah tidak kemaskini blog . maklum laa .
budak sekolah tingkatan empat aliran sains tulen . itulah hanif jamal .
jadi budak sekolah sungguh menyeksakan dan kurang seronok .


yang kurang seronok adalah ketika pembelajaran .
yang lebih seronok adalah masa akhir tahun .
yang lebih seronok adalah masa rehat sebab dapat jumpa merpati puteh 
yang lebih seronok adalah masa spbt (kemas2 buku bising2 dalam bilik buku teks)


selalunya budak sekolah macam aku yg seronok semuanya ada unsur sosiologi .
kenapa ? darah panas . darah muda . darah remaja . yeahh
kami mahukan sosial . kami mahu awek kami mahu itu ini .
sosiologi bahaya . boleh membutakan mata akal remaja zaman sekarang .


*apa aku sembang ni ?*


yaaa . hanif jamal masih budak sekolah . bangun pagi pukol lima .
mengintai pak cik jamal dan isterinya masih tidur , tarik kerusi pelastik
ke arah meja komputer , online facebook pagi pagi buta !! bagos la tu .
mandi pakai baju sekolah sarung beg merah sambil tunggu bas .


aku duduk dalam bus lebih 1 jam . pusing pusing dah sampai sekolah .
sampai sekolah belajar rehat belajar belajar belajar balek rumah .


mengapa orang dewasa bilang zaman bangku sekolah adalah terbaik?
kenapa budak bangku sekolah ini tak mampu nak rasa apa itu terbaik?


yang terbaik itu apa ?
masa rehat pergi jumpa merpati puteh ?
ponteng kelas kene marah rambut kene potong ?
tak siap keje sekolah itu terbaik ?


duduk rumah menghadap kaca televisyen sambil makan kacang lagi bagus .


*hanep jangan lupe update blog sekali ngeeeee*


bercerita tentang subjek tingkatan empat , haduyai . malas nak cerita 


"kalau awak rasa tak mampu nak belajar dalam sains tulen , nak belajar biologi , takpa aku boleh hantar surat rayuan dekat pengetua sekolah , takpa" 


aku pergi tengok buku rujukan prinsip perakaunan .
sumpah aku benci melihat nombor nombor dalam jadual garis garis yang ganjil .
macam mana dengan orang orang yg benci biologi dan prinsip perakaunan ?


budak bio : sains tulen susah dowh ada biologi
budak account : aku rase account lagi susah .


*apa susah , masuk sains sukan , belaja pasal TULANG , berani ?*


hanif jamal berani . tapi malas la . cekgu marah . kurang serasi pulak dgn pelajar die .






urghhhhhhhhhhh .




selamat jalan hanif untuk sesi persekolahan 2011 .
sesungguhnya lagi 1 tahun 11 bulan untuk aku tempoh hidup sekolah ini .
lepas ni aku nak berkaraoke je kat rumah 25 jam sehari .

1 comment: